luni, 18 iulie 2011

Mocăniţa: încă o luptă pierdută


 
Încă o luptă a fost pierdută: întregul parc de material rulant din depoul mic Sibiu fiind relocat:






  • locomotiva cu aburi 764.052, funcțională, deși cu boilerul expirat. Nu a circulat niciodată pe Sibiu-Agnita, singura dată când a funcționat, după reparația capitală, fiind în aprilie 2007 pentru documentarul BBC Countryfile;
  • locomotiva cu aburi 764.205, aproape funcțională. A fost ultima locomotivă cu aburi care a tras trenuri turistice pe Sibiu-Agnita, după o reparație capitală în 1997;
  • locomotiva cu aburi 764.155, incompletă. Deși a fost împrumutată de la depoul Tg. Mureș, a tractat trenuri turistice la mijlocul anilor '90, înaintea lui 764.205;
  • locomotiva diesel 87-0017, funcțională. Aceasta este ultima dintre locomotivele care au tractat trenurile zilnice de călători între Sibiu și Agnita, până în 2001;
  • două vagoane de încălzit, folosite în ultimii ani pentru încălzirea trenurilor de călători;
  • un vagon acoperit, construit la mijlocul anilor 50;
  • un vagon platformă, ultimul din flota care a transportat pădurile văii Hârtibaciu.
Deși o parte a acestora a fost închiriată pe o perioadă de 5 ani de la SFT, societatea de turism feroviar, nu suntem încă siguri în baza căror documente s-au ridicat vagoanele care nu aparțineau SFT-ului. Totul a fost mutat la Târgu Mureș, unde un investitor lucrează pentru redeschiderea complexului de linii înguste.
Deși suntem bucuroși că materialul rulant al căii ferate înguste Sibiu-Agnita ajută la renașterea unei alte căi ferate înguste din România, dezaprobăm total modul în care s-a realizat transferul, fără nici o notificare sau consultare cu cei implicați în proiectul de restaurare a căii ferate Sibiu-Agnita, atât din partea SFT-ului cât și din partea noului chiriaș. Totuși, cu câteva zile înainte de a fi ridicate, Prietenii Mocăniței au reușit să inițieze procedura de clasare în patrimoniu a vagonului acoperit și al platformei, locomotivele cu aburi fiind deja clasate, asigurându-se astfel că cel puțin acestea nu vor dispărea.
O șină smulsă și ruptă din fața depoului, agățată de trailer la primul transport, este tot ceea ce mai amintește de singurele zile de activitate feroviară de cale îngustă în Sibiu din ultimii patru ani.
Imaginea ilustrează locomotiva cu aburi nr. 764.052 pentru ultima dată în Sibiu, pe 28 martie, pregătită pentru a fi încărcată pe trailer.

Sursa: http://www.sibiuagnitarailway.com/index.php?lang=ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu